background

Sunday, 25 March 2012

Karipap Apam lagiii.......

Kali ni mamamimi buat versi lain plak........baru berani nak corakkan kulit dia sbb dah pandai sket kihkih........saya buat warna kuning bercorak coklat, tgh kemaruk buat kuih ni asik buat je la...dah jemu nanti tak buat dah...silap2 oder je kat makcik sedara tu muahahaha......

Taraaa....................




 Kat sini mamamimi sertakan tunjuk cara untuk menghasilkan karipap apam ni.....kepada yg nak mencuba
@ lama mencari baru jumpa boleh la ikut cara saya ni senang je....

Nak resepi lanjut tgk kat N3 sebelum ini ya :) ................

Tujuk cara 1.................



Sementara menunggu adunan naik boleh la kita siapkan intinya......cara buat dia sama mcm inti kuih ketayap cuma kena letak kacang tanah tanpa kulit....saya penah cuba letak kacang yg dah siap goreng tu..( malas punye pasal ) memang x sedap sket rasanya...kurang lemak tak mcm kacang tanah yg kita goreng sendiri huhu...tak leh nak mengilatt tol....

Pehtua nak senang buang kulit kacang...gosok ngan kain/towel dapur yg bersih...hasilnya cepat siap keje den heeee.......

Selepas 1 jam adunan dibiarkan naik sendiri..........

 Tunjuk cara 2 ............




Awas ye...........pastikan jgn terlalu byk yis atau eno...sbbnya klu anda letak banyak maka kuih tersebut akan mempunyai rupa seperti permukaan bulan hehee......., lagi byk dan besar buih dia, akan besar juga la lubang pada permukaan kuih tu nanti huhuhu...nanti kuih anda tak cantikss pulak :).........

Selamat Mencuba.....................


6 comments:

  1. salam mamamimi
    kak ilah pernah buat dadar batik 2 tahun lepas..mmg leka kita dibuatnya.. makin comel lah karipap mama nie...tahniah...

    ReplyDelete
  2. Haha...tq,xde koje cari koje :)

    ReplyDelete
  3. ye la mcmana bt corak coklat tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heee......senang je...adunan yg sama letak warna kita suka pastu saya letak dlm botol roti jala...kemudian tebar sket kat kuali, agak2 dah x nmpk tepung mentah letak adunan kuning atasnya....hah...siap la, senang je kat..klu nak wat dotdot pun sama tapi kena sabo le hehehe......

      Delete

chandelier

Moments in Time Moments in Time