background

Saturday, 17 December 2011

Gerhana Bulan - 10/12/2011

Masa perjalanan balik ke Muar terdengar dlm berita radio hari ni ada gerhana bulan, masa tu dlm pkl 8 mlm...pandang2 gak kat langit sana nampak bulan tgh penuh bulatnye...mane gerhana xde pun..mgkin blum lagi kot.

Sampai kg mak pun bukak cite hari ni gerhana bulan sunat hukumnye klu buat sembahyang gerhana bulan, pastu adik dan mak ckp tgk alkuliyah, klu nak tgk telur berdiri inilah masaye...ye la tu, yeye or je mak ni,dia org pun sume kuar rmh dlm kul 9 tgk bulan berubah wajah, saya tgh letih malas nak ambik pot...borak punye borak tetiba mak ckp......sape nak tgk telur berdiri...sume melompat ke dapur tgk betul ke mak ni....
betol la telur tu dengan mudahnye dapat didirikan....pelikkan...tu la kekuasaan tuhan...subhanallah.....

Tgk kat youtube alkuliyah yang lepas ustaz tu ckp bulan akan menarik segala yg berupa cecair di bumi contoh yg mudah telur akan berdiri dengan senang, sape nak tau cuba la pada mlm tu...tu la sbbnye mak beria mencuba dan kami pun beria kelam kabut mengambil gambarnye heee.....renung renungkan dan selamat beramal......

 Emak beria-ia dirikan telur heee.......2 biji
Telur ketiga mcm malas je nak diri.....manusia ni asik paksa aku je ( klu la dia bole ckp hihi......)


Taraaa.....tiga2 cobaan dah berjaya...

Ni yang mula2 sekali sebiji je..pastu kemaruk nak buat byk2... lepas bulan penuh semula telur dah susah nak didirikan  lebih kurang kul 12 mlm...maka kami pun tido le......:)

Kekuasaan allah memang tiada tolok bandingnye...moga kita menjadi hambanye yang lebih baik,beriman dan beramal soleh kepadanya dan tidak sekali kali berpaling kepada yang lain amin.....

No comments:

Post a Comment

chandelier

Moments in Time Moments in Time